دنیا در حال تعطیلی است و فضایی آخرالزمانی بر آن حاکم شده؛ بسته شدن مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، محدودیت‌هایی منع آمدوشد، ممنوعیت سفر و تجمع‌های پرشمار، جهان را به مادرشهر ارواح بدل کرده.

مثل این است که همه ما به تماشای یک سریال فراواقعی نشسته‌ایم و هر لحظه منتظریم تا اپیزودهای فصل اول آن سریع‌تر تمام شوند و در فصل جدید شاهد حضور ابرقهرمان‌هایی باشیم که با واکسن‌های سبز خود دوباره حیات را به بشر هدیه می‌دهند.

شاید به جرات بتوان گفت این حجم از اختلال در زندگی بشر به واسطه‌ی یک بیماری در تاریخ سابقه نداشته. اما این سوال پیش می‌آید که این وضع چه زمانی به پایان می‌رسد و ما کی می‌توانیم به زندگی‌ عادی برگردیم؟

هر روز هزاران مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و صدها مورد مرگ بر اثر این بیماری اعلام می‌شود. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان از مرز یک و نیم میلیون نفر گذشته و براساس گزارش‌ها تاکنون نزدیک به 90 هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

بسیاری از شهرها در همه کشورها به حالت تعطیل درآمده‌اند. پروازها و سفرهای هوایی، رویدادهای جهانی و همایش‌های سالانه و مراسم گوناگون لغو شده‌اند.

از این رو، شاید بتوان گفت یکی از موثرترین استراتژی‌های فعلی برای کاهش شمار مبتلایان به کووید 19، تعطیلی مغازه‌ها و فروشگاه‌های سنتی و «تقویت کسب‌وکارهای آنلاین» باشد.

مردم باید از تماس‌های فیزیکی غیرضروری با دیگران خودداری کنند و از سفرهای غیرضروری هم بپرهیزند. یعنی در اجتماع از دیگران فاصله بگیرند. این امر جز با «در خانه ماندن» میسر نخواهد شد.

اینجاست که نقش مفیدِ فروشگاه‌های آنلاین و خریدهای اینترنتی به‌خوبی حس می‌شود.

با کمک فروشگاه‌های آنلاین، «در خانه می‌مانیم»

به لطف تکنولوژی و فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی، می‌توان تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در خانه ماند و زنجیره‌ی انتقال کووید 19 را متوقف کرد.

فروشگاه‌های اینترنتی پیش از این نیز در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. بسیاری از مردم قبلا هم ترجیح می‌دادند بدون سفرهای داخل شهری، بدون تحمل ترافیک و در کوتاه‌ترین زمان، کالای مورد نظرشان را درب منزل تحویل بگیرند.

انتخابی که اکنون با حضور مهمان‌ ناخوانده‌ای به نام «کرونا» بیش از پیش پررنگ شده و بنا بر توصیه‌های مقامات بهداشتی و درمانی کشور، به تنها گزینه‌ی مردم برای خرید تبدیل شده است.

در این میان، علاوه بر بیزینس‌های آنلاینی که کالاهای اساسی و نیازهای ضروری زندگی را تامین می‌کنند، بد نیست به کسب‌وکارهای اینترنتی دیگری هم اشاره کنیم که شاید کالاهایشان ضرورت کنونی زندگی بشر نباشد اما در تقویت روحیه و داشتن انگیزه‌ی بیشتر موثر است.

همه می‌دانیم که این‌روزها داشتن روحیه شاد و امیدوار بودن به آینده تا چه اندازه می‌تواند سیستم ایمنی بدنمان را تقویت و ما را در مقابل کووید 19 قوی‌تر کند. پس چه چیز بهتر از این که با شاد کردن خود یا عزیزانمان و خرید هدیه برای آنها به جنگ با کرونا برویم.

فروشگاه اینترنتی گالری پرسته با ارائه جدیدترین محصولات دست‌ساز خود، خرید طلا به صورت آنلاین را برای مشتری‌ها آسان کرده. این فروشگاه حتی در دوران کرونایی نیز مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان است و مدل‌های بسیار شیک و متنوعی از انگشتر طلا، دستبند طلا و ... را در فروشگاه آنلاین خود ارائه می‌دهد.

گالری پرسته، طلای خریداری شده توسط مشتری را با رعایت تمامی موازین بهداشتی، اقدامات پیشگیرانه و به صورت ضدعفونی شده در کوتاه‌ترین زمان ارسال می‌کند.

با «رعایت بهداشت» و «فاصله اجتماعی»، به جنگ کرونا می‌رویم

به گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی، شستن منظم دست‌ها و رعایت بهداشت برای پیشگیری بیماری ناشی از ویروس کووید 19 ضروری است.

«رعایت بهداشت» و «حفظ فاصله اجتماعی» جلوی بیماری را می‌گیرد و باعث می‌شود تا دیگران به آن مبتلا نشوند.

برای حفظ فاصله اجتماعی باید در خانه ماند. برای در خانه ماندن هم باید تمامی خریدها را به صورت آنلاین انجام داد. از این رو، می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که کسب‌وکارهای آنلاین در کاهش روند انتقال ویروس کرونا نقش بسیار موثری دارند. فروشگاه‌های اینترنتی سبب کاهش حضور مردم در سطح شهر می‌شوند و این امر به کنترل بیماری کمک می‌کند.

به این نکته  هم توجه داشته باشید که سازمان‌های جهانی به‌طور پیوسته نسبت به شکل‌گیری بحران بیکاری هشدار می‌دهند و از احتمال منفی شدن رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ سخن می گویند.

حالا در این میان تکلیف اقتصاد ضعیف ایران هم معلوم است. اقتصادی که درگیر تحریم بود، اکنون تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا را به دوش می‌کشد.

بنابراین با حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی که در حوزه‌های متنوع فعالیت دارند، می‌توان خسارات اقتصادی ناشی از ویروس کووید 19 را تا حد زیادی در کشور کاهش داد.

به امید ریشه‌کن شدن هر چه سریع‌تر ویروس کرونا در سراسر جهان.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس